Alla inlägg den 28 mars 2020

Av inger Nilsson - 28 mars 2020 16:37

 Soliga dagar har det varit. Skönt att kunna vara ute mycket och slippa tänka på det otrevliga Coronaviruset- Ungefär på samma dag som förra året hörde jag tranans läte och duvornas kuttrande. Det är vår för mig. Tranan kommer till en sjö nära mig som heter Skirensjön.

Nu träffar jag min tvillingsyster Sylvie varje dag. Vi fikar och turas om att laga mat. Ikväll ska jag äta hos min syster på Lövvreten- För en månad sedan hade vi varit ute och handlat och träffat lite folk. Då satte vi oss i karantän i fjorton dagar och träffades bara ute på behörigt avstånd. Mina barn Björn, Ingela och Elisabeth bor ju också nära mig, mrn vi träffas också bara ute. De är bussiga och turas om att handla åt mig. Jag har det ju bra. Jag tänker på dom som inte har någon nära. Det är otäckt när man hör hur det är ute i världen. Jag är också orolig för mina nära och kära. Vi får hoppas att det kommer ett vaccin så snart som möjligt.

Idag har jag delat och satt om mina afrikanska liljor. De hade så grova rötter att jag fick ta och dela med en yxa. De var lika jobbigt som att dela ett vedträ- Blir dom lika fina i år efter den hårda behandlimngen så är de riktiga överlevare. I morgon ska jag sätta påskliljor och penseerns i mina lådor.

Vi får njuta av våren och hoppas att allt ska gå bra. Kram från Bloggtamtrn Inger 86 år



Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards