Alla inlägg under juli 2015

Av inger Nilsson - 28 juli 2015 14:43

Jag har inte bloggat på ett tag. Det har varit så många aktiviteter och trädgårdsjobb. Många födelsedagsfester har det varit där många kommer tillsammans. Det är jättetrevligt tycker jag. En lunch på Södermalma, Jägareförbundets kursgård var trevligt. Det är ett gammalt slott med vacker utsikt över Malmasjön. De har väldigt god och vällagad mat med vilt. Jag kan rekommendera ett besök där. I sommar har allt växt så det knakar. Det har varit mycket gräsklippning och rensning. Jag håller fortfarande på att planera min nya trädgård, Lavendellunden Det får ta sin tid. Det är mycket att fundera över. När Plantagen rallar ut växter ska jag passa på att köpa lite buskar och träd. Rosorna som jag fick till Mors dag blommar mycket och är så vackra. Jag har satt dom utefter grusgången som jag kallar för Rosengången. Jag tycker det är roligt att ha namn på olika ställen i trädgården. Nu ska jag gå ut i min Skuggträdgård och sätta stora daggkåpor. Det är härligt med alla blommor och växter. Det första jag gör på morgonen är att gå runt i trädgården. Jag blir glad både till kropp och själ.

TITTA PÅ ALLT SOM VÄXER UTE DET GER KRAFTER.

Kramar från bloggtanten Inger

Av inger Nilsson - 5 juli 2015 11:23

Oj, vad tiden rusar fram. Midsommaren var trevlig med besök på Taxinge slott. Väl hemma grillade vi på kvällen på Lövvreten med barn och barnbarn. Vi dansade och lekte runt majstången.

De senaste dagarna har varit lite för varma tycker jag,  plus 30 grader. Dumt att klaga för det är ju inte så många högsommardagar. Det är otroligt vad det växer överallt både blommor och ogräs. Jag håller fortfarande på att planera min nya trädgård, Lavendellunden. Jag har satt spenat och sallad i omgångar. Det är härligt att skörda sitt eget och slippa köpa sallad i affären. Jag har många olika färger på aklejor, vita, blå, skära och en lite orangefärgad. Jag köpte en gul akleja förra året som nu blommar med stora gula blommor. Det vore kul om den kunde fröa av sig så man fick en ny färgvariant.

Vi har en fin liten sjö här, Gullsmorasjön med så fint vatten att man kan dricka det. Bad har det blivit nästan hela dagarna nu i värmen. Jag tar med mig lite lunch och kaffe. När jag sitter vid sjön tänker jag på hur otroligt vackert det är med olika fåglar, lommen, fiskmåsen med ungarna och fiskgjusen. På vägen till Lövvreten i går kväll så kom tranan och ungen spatserande på vägen. Tänk vad otroligt priviligierade vi är i Sverige . Vi har mat, husrum och framförallt inga krig. Det är något vi ska vara tacksamma för.

KÄNSLAN ÄR SVÅR ATT BESKRIVA, EN DEL SKRATTAR OCH SLÅR UT I BLOM FÖR ATT VISA SIN GLÄDJE.

Kramar från inger









Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards