Alla inlägg under januari 2020

Av inger Nilsson - 21 januari 2020 12:25

Jag firade tillsammans med mina barn Björn, Ingela, Elisabeth och hennes man Per. Jag hade önskat att gå på bio. Vi åkte till Skärholmen. Där åt vi lunch på en hamburgerrestaurant. Jag åt en jättegod vegetarisk hamburgare med friterad sötpotatis. Sedan shoppade vi runt lite och sen blev det bio på Heron City. Vi såg filmen som är baserad på Tomas Ledins musik. Den var trevlig, bra skådespelare, fin musik och duktiga dansare. Vi tyckte alla om den.

Den andra febr. ska jag och mina barnbarn Malin som fyllt 30 år och Wictor 28 fira tillsammans här hos mig på täppan.

Jag önskar er alla ett fint år 2020 kram från Inger

Av inger Nilsson - 1 januari 2020 13:12

Jag skålade in det nya året 2020 tillsammans med min tvillingsyster Sylvie. Vi åt lite gott, gratinerad hummer och goda ostar. Bubbel hade vi förstå, en fin Kava. Vi tittade på tv och pratade gamla minnen och hoppades att vi får ett bra 2020.

Nyårsdagen

Jag ska berätta lite om mina morgonsysslor. Jag askar ur kaminerna och tänder en brasa. Det gör jag varje morgon. Mina tre kissar jamar också efter mat. Ger dom frukost och diskar kattdisken. Tar mig en kopp kaffe och färskpressad apelsin- grape-fruktjuice som jag blandar med rödbetsjuice. Det dricker jag varje dag. Dessutom tar jag en kalktablett, en vitamintablett och en Omega tre. Jag tror i alla fall att om de inte gör någon nytta så gör de nog ingen skada. Sen går jag ut och hämtar ved. Går på askhögen och tömmer askan. Går till skulhögen . Det sa min mamma och mormor alltid. Jag översätter. Det är komposten. Går till soptunnan som jag har vid vägen. Sen finns det alltid lite småplock.

Tänk att idag på Nyårsdagen har jag börjat att jobba i trädgården. Jag har rensat bland mina buskrosor och tagit bort ogräs på grusgångarna. Kul Inger sägerjag!

Nu önskar jag alla mina vänner ett riktigt fint år 2020. Kram från Bloggtanten Inger snart 86 år.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards