Alla inlägg under juni 2020

Av inger Nilsson - 29 juni 2020 15:03

Sista veckan har varit alldeles för varm tycker jag. En dag var det 32 grader plus. Jag orkade inte något annat än att gå till sjön och bada. Inomhus är det skönt hos mig till kl 13.00 Sedan gassar solen in så jag håller mig vid sjön till kl.18 Jag tycker det blir lite långrandigt att bara vara där så länge. Barn och barnbarn var ju där så vi satt och pratade gamla minnen. Jag berättade om gårdfarihandlaren som kom till Lövvreten på sommaren när vi var där. Han sålde tyger, band och olika sybehör. Han hade också en anordning på cykeln där han kunde slipa knivar. Det var väl jobbigt för honom att cykla omkring. Ibland låg han kvar i vår gamla lada. Idag är det härligt ute så jag har jobbat lite i trädgården.

Midsommaren blev inte som  vanligt men mycket trevlig ändå. På dagen var vi vid sjön och reste en majstång som Per hade smyckat. Vi badade, grillade och drack lite bubbel. På kvällen var vi utanför hos min dotter Ingela. Hon hade satt fram olika bord till oss på behörigt avstånd. Vi åt lite gott och lyssnade på musik och sjöng sommarsånger. Det var ju bra att vädret var fint på midsommarafton annars hade vi väl inte kunnat träffas. Vi som firade var mina barnbarn Anton, Ville, Linus och Wictor som hade med sig Kim. Sedan var det min dotter Ingela och Elisabeth med sin man Per och min son Björn och Ann-Louise. I dessa Corona tider måste man hitta på olika lösningar. När jag sitter och skriver kommer det en ljuvlig doft av jasmin genom fönstret. Det är inte många buskar som slår den doften. 

Jag önskar er alla en fortsatt härlig sommar. Kram från Bloggtanten Inger

Av inger Nilsson - 4 juni 2020 10:59

Det har varit många soliga och härliga dagar. Tur med vädret på Mors Dag. Jag hade gjort den obligatoriska smörgåstårtan med skaldjur. Mina barn och barnbarnet Anton satt vid fyra olika bord. Det är verkligen en konstig tid. Till present fick jag en fläkt för att ha på varma sommardagar och ett insektshotell. Insektshotellet har jag satt bland lavendeln. Det känns konstigt att inte kunna krama om varandra och tacka. Jag har det ju väldigt bra ändå. Jag har alla mina barn boende en bit ifrån mig så vi kan pratas vid. Min svärson Per gjorde också iordning räcken till Bellmansgatan. Så heter mitt andra hus  som jag har inrett med en massa gamla saker. Namnet har kommit av att jag har en gatuskylt från en filminspelnig där det står Bellmansgatan. Ibland blir det lite förvecklingar när jag säger att jag ska gå ut till Bellmansgatan.  

Nu till räckena.Det är skönt att ha räcken att hålla sig i. Förra våren snavade jag på tröskeln och for ut på trappan och slog ett hål i pannan och bröt höger handled. Jag ringde till min son Björn och hörde om han kunde skjutsa mig till Södertälje sjukhus. Han trodde att jag skojade för det var första april. Vi åkte iväg och jag möttes verkligen av en omtänksam personal. Usch det var jobbigt att bara kunna använda vänsterhanden. Det blev bra ganska fort. Jag fick ta bort gipset efter fyra veckor. Det dröjde inte länge förrän handen var brukbar igen.

Jag tycker det är så  mysigt att höra gökens kuckeliku varje dag. Jag skriver upp från år till år när jag hör göken första gången. I år var det tre dagar tidigare. Jag är ute mycket i trädgården och rensar ogräs och sätter blommor m.m Till gräsklippning har jag en trevlig man från veteranpolen. Det blir också mycket fika och mat tillsammans med min tvillingsyster Sylvie.

Ni ska ha en trevlig sommar och var rädda om er. Kram från Bloggtanten Inger 86 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards