Alla inlägg under april 2018

Av inger Nilsson - 4 april 2018 11:27

Det har varit en kall påsk men med mycket sol. Vintergäck, tussilago och snödroppar har tittat fram, så hopp om vårvärme finns. Jag har jättemycket snö kvar på min tomt, men på vissa bitar är snön borta så jag har kunnat börja kratta lite.

På skärtorsdagen var jag och min tvillingsyster Sylvie och våra familjer på begravning i Brännkyrka kyrka. En nära vän till oss Siv Karström begravdes. Det är sorgsamt men så är ju livet. Det var en vacker begravning. Efteråt samlades alla för lite förplägnad. Att ha en stund efter och att få prata och minnas den döde är väldigt viktigt tycker jag.

På påskaftonen hade vi som vanligt kuckeliku. Det blev en tradition när mitt äldsta barnbarn Anton var liten. Han fyller 30 år i sommar. Jag och barn och barnbarn tycker att allt är lika roligt fortfarande. Så leka kan man göra långt upp i åldern. Det är Antons mamma Ingela som ordnar allt roligt. Vi samlas och går en tipspromenad. Alla har priser med sig så oavsett resultat får alla något. Sedan leker vi lite olika lekar. I år hade vi sten, sax och påse. Den som vann fick föreställa tuppar, hönor och kycklingar. Ja, man blir aldrig för gammal att skratta och ha kul. Sen gissar vi hur många ägg det finns i en glasburk. Det brukar vara omkring ett hundratal. Den som vinner får förstås ett pris. Till slut blev det äggpickning. Jag klarade mig bra. Jag upptäckte att det var en fördel att picka med den tjocka delen först. Efter blev det kaffe med dopp. Jag hade bakat kokostoppar på morgonen.

På kvällen hade vi alla knytis  hos Elisabeth,min dotter och hennes man och barn med mycket god mat. De har nu hela nedervåningen klar på den gamla ladan och smakfullt inredd. Där finns det plats för många, Förr var vi alltid hos mig på Täppan alla helger. Det blev lite trångt men gick bra med all matlagning i mitt lilla kök. Finns det Hjärterum så finns det ..................

En vårkram från Bloggtanten Inger 84 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards