Alla inlägg under oktober 2014

Av inger Nilsson - 23 oktober 2014 13:52

Nu är minireningsverket på plats. Det är jag väldigt glad över. Nu kan jag använda min nya fina vattentoa. Den har stått där och retat mig en längre tid. Det har fört med sig en del arbete. Innan Micke kom hit och grävde så hade jag grävt upp alla perenner som jag nu planterat igen. Det gick åt en massa jord som jag körde på skottkärran. Jag tycker faktiskt det är kul att planera trädgården från början igen. Jag ska kalla trädgården för Lavendellunden. Jag tycker lavendel är en härlig  växt med fin doft. Jag har satt många plantor i en rundel.Jag har sått gräs på en del bitar. På andra bitar ska jag bl.a sätta digitalis och marktäckande växter. På lördag ska jag ta mig en tur till Plantagen och se om dom säljer ut lite buskar och träd. Jag har delat upp min trädgård i områden som har olika namn. Det är Sinnenas trädgård,Skuggträdgården, Köksträdgården, Sittnerträdgården och Björns trädgård. Min son heter björn och han får sköta den biten där han har ett litet hus. Jag  är glad att kunna vara ute och jobba varje dag .

MÅ VÄL OCH HA EN FIN HÖST kramar från bloggtanten 80 år. 

Av inger Nilsson - 6 oktober 2014 11:00

 Det har varit några fina höstdagar med mycket jobb i trädgården. Bort med alla vissna blommor och krukor av många olika slag. Det är också tid för att dela på växter nu. Jag håller på att installera ett minireningsverk så utanför mitt köksfönster har jag en jättegrop. Jag fick släpa fram en massa grejor att sätta runt om. Jag var rädd för att något djur skulle komma farande och ramla ner. Mina katter var väldigt nyfikna så jag hämtade stegen i beredskap. Efter reningsverket är på plats finns det mycket jobb att göra. Min halva nya trädgård försvann. Det var tur att inte grävmaskinen behövde köra över Sinnenas trädgård så där är det fortfarande fint. Det är bra att det finns mycket att göra. I min ålder behöver man hålla igång.

Jag och min tvillingsyster Sylvie och min son Björn var bjudna av kyrkan på födelsedagslunch på Wattrangsborg i Björnlunda. Alla som hade fyllt 30,40,50,60,70,80 och äldre under året var bjudna. Jag tyckte det var trevligt att det var blandade åldrar så det inte bara var vi gamlingar som var där. Syrran och jag hade fyllt 80 år och min son 60 år. Det var en fin tillställning med god mat och underhållning och många trevliga människor att prata med.

NJUT AV VACKRA HÖSTFÄRGER kramar från bloggtanten 80 år. 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards