Alla inlägg under september 2012

Av inger Nilsson - 23 september 2012 15:39

I min nya lilla trädgård har jag fortsatt att plantera. Jag har satt tre buskar Symphoricarpos "Mother  of Pearl". Det blir rosa blommor på våren och rosa bär på hösten. Väldigt fina tycker jag. Jag har också planterat två Perukbuskar som har en härlig mörkröd färg. Blommor som jag har planterat är gul Höstöga  och Rosenflocka. Många lökar har jag satt ner  lite här och där. Det blir roligt att se hur det ser ut till våren. Jag har fått två jättefina blomster av Kerstin Mörner på Herrvik. De kan stå ute på sommaren men måste tas in på hösten. Den ena är afrikas blå lilja "Akacia dealbata. Den har blommat med  underbart vackra blommor, vit och inuti gult och lila. Den andra  blomman är en fröväxt afrikansk akacia,"A.farnesiana". Linköpings universitet forskningsavd. väckte fröet efter 150 år. Hoppas bara att jag kan klara dessa två imponerande växter. ORKAR MAN HUNDEN ORKAR MAN OCKSÅ SVANSEN.

Av inger Nilsson - 10 september 2012 14:08

Det är nu färdiggrävt på min tomt. Killarna har lagt ner nästan 100 m dräneringsrör. Jag ser redan att det torkat upp på de våta ställena. På min nya lilla tomt har jag börjat att så gräs. Jag har planterat svarta vinbär och krusbärsbuskar. Där finns också en stor sten. Den har jag rensat från ogräs och mossa och satt taklök. Nedanför stenen har jag planterat olika gräs och liljor. Det tar tid och är väldigt jobbigt att  börja med något nytt, men kul. Annars är jag mitt uppe i att göra äppelmos. Jag har fått jättemycket äpplen i år. Svamp finns det också gott  om.EGEN ÄTTIKA ÄR LJUVARE ÄN LÅNAD HONUNG.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards