Alla inlägg under augusti 2015

Av inger Nilsson - 20 augusti 2015 16:39

Härligt med så mycket solsken. Dagarna fylls med bärplockning, bad och trädgårdsarbete. Mina buskrosor som jag fick till Mors Dag är jättefina och har många knoppar. En av rosorna heter Mozart och är till färgen rosa och har enkla blomblad. Jag ska sätta in en bild.   Gräset växer otroligt fort så gräsklipparen går för jämnan. På lördag ska jag bjuda på trädgårdslunch. Vi blir nog en femton pers. Jag ska göra pajer och bruschetta med lantbröd till som jag har bakat. På mina svarta vinbärsbuskar fick jag massor med bär. Jag kokade sylt och gjorde gele. Till dessert blir det  kaffe och rulltårtor med vinbärssylt. Det är kul att ordna fest ibland . Fler fester blir det, min son Björn och mitt äldsta barbarn Anton fyller år på samma dag den 25 aug. Då hjälps de åt att ordna med festen. Kräftfiske blir det om några veckor Jag och min syster Sylvie åkte med några vänner till Norrköping och Reijmyre glasbruk. I Norrköping tittade vi på blomsterprakten i Stadsparken. Där fanns en plantering med flera tusen kaktusar som föreställde olika djur. Temat var Kålmården som fyller femtio år. På Reijmyre tittade vi på glasblåsare. Det var verkligen intressant. Vi åt en god lunch där på restaurangen. En trevlig dag var det.

TA VARA PÅ SOLEN OCH ALLT SOM VÄXER. Kram från Inger Bloggtanten 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards