Alla inlägg under augusti 2014

Av inger Nilsson - 20 augusti 2014 11:43

Det blev bröllop det blev fest när två fina och lyckliga människor vigdes. Bruden var söt i en jättefin vit klänning  och sitt långa hår. Brudgummen hade en väldigt snygg mönstrad väst i ljusgrått. Det var en borgelig vigsel med en kvinnlig vigselförrättare. Det leende paret såg så lyckliga ut där de stod i centrum. Vigselförrättaren var mycket trevlig. Hon sa så många fina och kloka saker. Bl.a "Det är trångt med ett par skor att gå i. Det är bekvämare att gå i var sitt par." Det måste finnas utrymme för var och en. Brudens vänners barn sjöng och spelade. Det var vackert och högtidligt. Efter cermonin bildade vi en gång utanför vigsellokalen och kastade rosblad och lyckönskade paret.

Sedan var det mingel och dryck utanför den fina gården med utsikt över sjön. Nedanför de grekiska kolonnerna glittrade sjön. Vid annexet stod det en död ek kvar som reste sig majestätisk med sina många grenar upp mot skyn och var som ett konstverk. Jag gillar sådant. Vi fick gå en tipspromenad och svara på frågor om brudparet. De sa så många fina saker om varandra.

GOD MAT!

Förrätt : Räkbakelse

Huvudrätt: Oxfile med potatiskaka och en ljuvligt god kantarellstuvning

Efterrätt : Tårtor med många delikata fyllningar och kaffe

Under maten var det sång ,dans och tal.

Sedan blev det dans till en tremannaorkester. Jag rockade loss ordentligt fast jag fyllt åttio. KUL,KUL,KUL.

Det var en fin solnedgång med solen som lyste som ett eldklot över vattnet. Jag tyckte att det hade varit en underbar fest. Jag vill önska brudparet allt gott i världen.

KRAMAR från en moster och bloggtant 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards