Alla inlägg under maj 2020

Av inger Nilsson - 11 maj 2020 11:34

Idag är det kyligt ute +8 grader men soligt efter lite sköna soliga dagar. Jag jobbar mycket ute i trädgården och varvar med fönsterputs och sätter upp andra gardiner. Gräset växer för varje dag och man ser olika växter komma upp dag för dag. Det är härligt att gå omkring och titta.

I förra veckan åkte min syster och jag till Körsbärslunden i Enhörna. Där fanns hundratals körsbärsträd som blommade och gullvivor och påskliljor. Det är en trädgårdsförening som förvaltar och sköter om den stora trädgården. Det doftade ljuvligt av körsbärdblom. Där finns också många bänkar och bord utsatta. Vi träffade min syster Sylvies två döttrar Helen och Gunilla. Gunilla och Sarai kom cyklande. Sarai är fosterbarn hos Gunilla. De bor nära Körsbärslunden. Vi hade fika med oss och hade en trevlig stund med behörigt avstånd. Min syster och jag åker också ut på bilturer. Vi letar efter olika vägar runt där vi inte har varit förut. Det är faktiskt kul att se att det finns så många stugor vid vägarna och i skogen.

Ha en bra fortsatt vår trots Corona. Kram från Inger 86 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards