Alla inlägg under maj 2019

Av inger Nilsson - 21 maj 2019 16:11

En lördag i maj kom barn och barnbarn och gjorde ett nytt trädäck till min trädgårdsmöbel. Jag har fina trämöbler också inte bara plastmöbler. De hjälpte mig också med mycket annat. Det är snällt av dom att göra sådant jag inte kan. Kramar till dem alla från mamma, mormor och farmor.

Av inger Nilsson - 21 maj 2019 15:31

Telia har varit här så jag har fått igång internet. Gipset är borta på armen. Jag har kommit igång med nästan alla sysslor- Jag törs inte lyfta så tungt ännu. Det var en bra lärdom att bara ha vänsterhanden till hjälp. En utmaning var det. Jag klipper gräs men det är svårt att dra igång gräsklipparen med snöret.  När Björn kommer på kvällen får han hjälpa mig. Det finns mycket kvar att jobba med i trädgården. 

Jag kunde inte göra mycket i april med gipsad arm. På Granngården har köpt lite plantor bl.a fler lavendel, stäppsalvia,stockros och vit rudbeckia. Göken hörde jag första gången den 19 maj , 17 maj 2018. Idag är det väldigt varmt ung. 26 grader. 

Jag har varit med barnbarnen och bowlat i Strängnäs. Det är julklappen de har fått under flera år. Det kommer också flick- och pojkvänner till dom , plus de vuxna. Jag bjuder också på filebuffe. De har jättegod mat. De är roligt att se och höra alla glada skratt med tävlingsmomentet.

-

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards