Alla inlägg under september 2018

Av inger Nilsson - 25 september 2018 15:33

 

Av inger Nilsson - 23 september 2018 10:04

Nu är det bra väder för att jobba ute, Jag klyver ved. Det går åt jättemycket ved när man eldar i kaminer och spis. Jag gör av med ung. 14 kubik. I trädgården är det också mycket att pyssla med. Jag klipper ner olika buskar och lägger  ny jord på en del. Gräset har också vuxit mycket på sista tiden så det blir mycket gräsklippning också. Det är bra att jobba så länge man kan. Det sägs ju att det befordrar hälsa och välstånd?

Lite övrigt: en del kalas har det varit, kul förstås. Valtiden är ju över så här långt. Min son Björn, min syster Sylvie och jag var och röstade i Laxne. Efter åkte vi till Strängnäs och åt middag. Det är ju något visst med röstdagen tycker jag. Det sitter väl i sedan länge. Jag minns på 60-talet då klädde man sig själv och barnen väldigt fint. Vi röstade i Snättringe i en lokal vid dansbanan. Dit kom ju mycket folk och samtalade med varandra. Snättringe dansbana höll ju öppet hela somrarna. Dit gick man och dansade och hade kul. Där var det också servering och lotterier. Där kunde unga, gamla och barn vara med. Det är synd att det är så uppdelat i generationer i dag.

Hej från Inger som önskar er en bra höst

Av inger Nilsson - 8 september 2018 15:59

 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards