Alla inlägg under mars 2014

Av inger Nilsson - 26 mars 2014 14:04

I morgon har vi vägmöte i Samfällighetsföreningen. Jag är ordförande och vi samlas hos mig med kaffe och dopp. Vi är c:a 45 medlemmar så det är en liten förening. Det brukar komma 12-14 personer. Det blir ett trevligt och ett personligt möte. Det är verkligen svårt att hålla vägen i ett skapligt skick. Vi får ett bidrag av Trafikverket men vi måste bekosta det mesta själva. Jag har varit med i vägföreningen i 30 år och har varit ordförande, sekreterare och kassör. Nu håller  jag bara med mötesplats och ordförandeskap.

Jag har jobbat mycket ute med ved och trädgård. Det är härligt att ha kunnat hinna med så mycket ute. Det är ju bara i slutet av mars. I måndags åkte jag till Granngården i Gnesta och köpte påskliljor och penseer. De hade också stammade rosmarin och lavendel så de kunde jag inte stå emot. Kronärtskockorna och petuniaplantorna har kommit upp. I början av april ska jag sätta en del andra fröer. I lådorna på verandan har jag satt påskliljor blandat med blå penseer. Jag var också till Dillnäs kyrka där min sambo och Kalle på Skiren ligger och planterade på gravarna. Kyrkan är en liten bykyrka som ligger enormt vackert till på en höjd. Runtomkring är hagar, åkrar och ängar. När min sambo begravdes där betade kor utanför i en hage. Han hade jordbegravning med en underbar blomsterbädd. De som var med tyckte att det var som en gammaldags filminspelning. Det var verkligen en vacker begravning med solsken.

Det är lättare att gå upp tidigt på morgonen nu när ljuset kommit och man hör tranornas och duvornas läten.

DU KAN INTE HINDRA SORGENS FÅGLAR IFRÅN ATT FLYGA OVANFÖR DITT HUVUD, MEN DU KAN HINDRA DEM IFRÅN ATT BYGGA BO DÄR. Försök att leva i nuet och ta vara på dagen man vet inte hur länge man har den.

KRAM från den 80-åriga bloggtanten

Av inger Nilsson - 11 mars 2014 16:54

Härligt med flera dagars sol och många plusgrader för att vara i mars. Att kunna kratta och rensa i rabatterna är verkligen otroligt bra. Då hinner jag med en massa olika trädgårdsjobb och kan njuta mer sedan. Det kommer säkert ett bakslag med snö och regn men det blir ju inte så långvarit.

Tvillingsyrran och jag var på Heron city och såg filmen "Familjen" med Julia Roberts och Meryl Streep .Maken till en så dysfunktionell familj får man nog leta efter. Men det var jättebra rollprestationer. På Heron city finns det många bra lunchrestauranger att välja på så vi passade på att äta något gott.

Efteråt var vi och hälsade på gamla bekanta i Hallunda. Vi har känt varandra sen tidigt 50-tal. Vi tittade på en massa kort från möhippor och MC turer. Vi var ett knuttegäng på åtta personer. Vi var fyra par som åkte ut på olika turer. Ibland åkte vi till stugan på landet och ibland var vi ute och tältade. Motorcyklarna är ju väldigt annorlunda nu. Vi hade jättekul tillsammans. Det var ingen som drack någon sprit. Det fanns inte på kartan. Vi drack Champis. Sprit och öl var bara till för fylle- och ölgubbar. Jag var 40 år innan jag var och köpte en flaska vin. Jag kommer ihåg att jag kände mig väldigt obekväm med det. När jag gifte mig drack vi ingen sprit. Först pluggade min man till polis. Senare kom han att bli bilförsäljare och det blev en massa representation. Då blev det mycket sprit. Jag var gift i tjugo år då jag beslöt att skilja mig . Jag försökte att hjälpa min man, men han insåg inte sina problem. Det var riktigt sorgligt.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards