Alla inlägg under februari 2020

Av inger Nilsson - 3 februari 2020 15:17

I söndags hade vi kalas. Barn och barnbarn kom och deras respektive. Vi firade mig 86 år, mina barnbarn Malin 30 år och hennes bror Wictor 28 år. Det är roligt tt träffa barnbarnen. Malin bor ju i Göteborg så det blir inte så ofta.  Jag hade satt upp fotografier på en dörr. Flest på Malin och sen på alla kusinerna. Bilderna är jättefina. Min sambo Bosse var fotograf och  tog alltid bilderna ute i gröngräset. Det uppskattades. Vi träffades till lunch hos mig här på Täppan. Vi var femton stycken. Jag hade lagat gulaschsoppa med kött och en variant med bönor. Alla tyckte att det var jättegott. Jag hade också bakat matbröd. Sedan blev det tårtor, kaffe och presentöppnande. Det var många paket med allehanda grejor. Jag fick bl.a ett fint knivställ och en bok som bygger på serien Vår Tid Är Nu. Jättetrevlig, med lite tidstypiska dokument och recept från Djurgårdskällaren. Jag hade också köpt två krukor med tulpaner. Vi sjöng för Wictor och Malin,  En liten enkel tulipan uppå bemärkelsdedan´ vi har den äran, vi har den äran att gratulera. Det har blivit populärt och är så välment och kärt så det är säkert att innan kvällen det kommer flera, en liten blomma så här planterad uti en kruka kan säga mer än Orrefors som är dekorerad med vita liljor och orkide´o.s.v. Mitt barnbarn Mikaela skriver verser och rimmar till presenterna hon ger bort. Hon är jätteduktig. Sedan blev det körsång. Det är kul när det händer något. Prat och skratt blev det mycket av. Jag uppskattade detta jättemycket.

Hälsningar från Bloggtanten som vänder på siffrorna så jag säger nu att jag är 68 år. Det känns lite bättre. Eller hur???

Kram på er alla

Av inger Nilsson - 3 februari 2020 15:17

I söndags hade vi kalas. Barn och barnbarn kom och deras respektive. Vi firade mig 86 år, mina barnbarn Malin 30 år och hennes bror Wictor 28 år. Det är roligt tt träffa barnbarnen. Malin bor ju i Göteborg så det blir inte så ofta.  Jag hade satt upp fotografier på en dörr. Flest på Malin och sen på alla kusinerna. Bilderna är jättefina. Min sambo Bosse var fotograf och  tog alltid bilderna ute i gröngräset. Det uppskattades. Vi träffades till lunch hos mig här på Täppan. Vi var femton stycken. Jag hade lagat gulaschsoppa med kött och en variant med bönor. Alla tyckte att det var jättegott. Jag hade också bakat matbröd. Sedan blev det tårtor, kaffe och presentöppnande. Det var många paket med allehanda grejor. Jag fick bl.a ett fint knivställ och en bok som bygger på serien Vår Tid Är Nu. Jättetrevlig, med lite tidstypiska dokument och recept från Djurgårdskällaren. Jag hade också köpt två krukor med tulpaner. Vi sjöng för Wictor och Malin,  En liten enkel tulipan uppå bemärkelsdedan´ vi har den äran, vi har den äran att gratulera. Det har blivit populärt och är så välment och kärt så det är säkert att innan kvällen det kommer flera, en liten blomma så här planterad uti en kruka kan säga mer än Orrefors som är dekorerad med vita liljor och orkide´o.s.v. Mitt barnbarn Mikaela skriver verser och rimmar till presenterna hon ger bort. Hon är jätteduktig. Sedan blev det körsång. Det är kul när det händer något. Prat och skratt blev det mycket av. Jag uppskattade detta jättemycket.

Hälsningar från Bloggtanten som vänder på siffrorna så jag säger nu att jag är 68 år. Det känns lite bättre. Eller hur???

Kram på er alla

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards