Alla inlägg under juni 2015

Av inger Nilsson - 15 juni 2015 15:27

Trevlig Mors dag med barn och barnbarn. Jag har skämt bort dom med att göra smörgåstårta. Jag tycker det är kul och har fått kläm på det så det går fort. Jag gjorde en skaldjurstårta och det uppskattades och en morotskaka till kaffet. Jag hade önskat mig buskrosor. Jag fick två rosa och två vita. Det är otroligt vad de växer fort. Jag ser redan stor skillnad. Jag har satt dom utmed gången till min nya trädgård, Lavendellunden. 

Juni hastar snabbt iväg och har innehållit både glädje och sorg. Jag har varit på  studentuppvaktning. Jasmin tog studenten. Det är roligt med så många glada ansikten. 

Sorgsamt är att Stefan har gått bort. Det var en högtidlig cermoni med fin musik och vackra blommor i Hoppets Kapell på Skogskyrkogården.  Jag kommer att minnas hans skämt och lite bullriga sätt. Det är känslosamt att komma in i kyrkan. Det väcker många minnen på alla de nära och kära som inte finns kvar. Jag saknar fortfarande min sambo Bosse. 

Veckan slutade med en trevlig 50-årsfest. Det var min svärson Per som firade. De firade i sitt fina hus vid sjön. Det var  ju en sån härlig sommardag, plus 25 grader. Jag hoppas på fler sådana dagar. Det var sång ,musik och dans. Per sjunger ju jättebra så vi fick lyssna på olika sånger. God mat, där fanns en kock som grillade.

Ja, livet består av många olika delar och ska väl så vara.

Sommarkramar från Inger Bloggtanten


Av inger Nilsson - 7 juni 2015 11:26

Jag bjöd sju kollegor från Frejaskolan på lunch. Jag tyckte det var en jätterolig dag. Det blev mycket skratt och prat. Vi talade förstås om hur det var på skolan idag. Det var bara Harriet som jobbade kvar. Hon berättade att det blivit mycket mer jobb för lärarna idag. Det är svårt att hinna planera och göra något kul med barnen. Oj, man får inta säga att det ska vara kul i skolan. Det var inte bra på min tid heller. Då sa jag, tänk till lite. Ett intressant och lärorikt tema för barnen kan bli kul också. Jag tänker också på nationella proven. Hur kan dom bli rättvisa när så många lärare ska analysera proven. Det finns ju en manual man rättar efter. Men alla lärare rättar ju proven utifrån sina kunskaper och erfarenheter. Det blev mycket skolprat så jag sa det känns som vi sitter på personalrummet i skolan och har fikapaus. Idag har lärarna inte tid med fikaraster, då är det så många saker som behöver ordnas. Jag fick så många fina blommor och ett par hemstickade sockor som var gröna med ett otroligt fint mönster. En bild ovan finns på blommor och sockor. En sån här rolig dag ska jag bjuda in till igen.

Kramar från Inger Bloggtanten


Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards