Alla inlägg under december 2011

Av inger Nilsson - 16 december 2011 16:03

Det är mysigt att fixa till det utomhus. Blomsterbågen har jag klätt med mattlummer och satt ljusslingor i.Det blev verkligen fint. Jag har klätt en stol med granris och satt dit en korg med tomtar och en ljuslykta. I en gammal fruktlåda har jag lagt mossa och satt i  röda kvistar av kornellbusken och röda svampar och äpplen. Fåglarna pickar i sig äppelbitar. Sista dagen jag krattade var 10 december. Grannen plockade trattkantareller den 3 december Att det är snöfritt är på ett sätt bra, man slipper skotta snö. Men det blir ju en annan julstämning när det är vitt ute. Jag har bakat lusebullar och skållat rågbröd. Jag kokar min skinka för jag vill ha ett gott spad att doppa i. I min närmaste familj är det bara jag som doppar i grytan plus min svärson. Jag kokar sen av spadet som blir över en god gul ärtsoppa.I dag har min syster och jag varit på Gripsholmsviken och ätit ett gott julbord. I morgon ska jag åka till en gårdsbod och inhandla lite juldelikatesser. De dagar som är kvar till julafton går åt till att städa och laga mat. Vi blir femton personer. I alla är har vi firat jul här hos mig i skogen. Det är trevligt tycker jag.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards