Alla inlägg den 8 mars 2020

Av inger Nilsson - 8 mars 2020 16:53

Igår var jag på födelsedagsfest hos min systers dotter Gunilla.  Hon och hennes man har byggt ett stort fint hus i Enhörna. De är också fosterföräldrar till två rara flickor. Det är roligt att träffa min syster Sylvies barn och barnbarn. Vi åt gott, en jättegod soppa och saffranspannkaka med sylt och grädde.

Jag tycker att det är lite olustigt med coronaviruset. Det är inte mycket man kan göra åt detta utom att inte vistas bland mycket folk. Min syster och jag åker och handlar tidigt innan det blir för mycket folk i affären. Jag har handlat en hel del för att ha hemma.

Idag har jag varit ute och jobbat lite i trädgården. Jag har plockat en massa pinnar som har blåst ner och krattat lite. Vintergäcken har jag gallrat och planterat på lite olika ställen. Det har varit några fina dagar med sol. Få se hur det blir i morgon. Är det bra väder ska jag klippa fröställningarna på lavendeln. Snickarboden behöver städas, kanske det hinns med i morgon också- 

Det är härligt att det blivit ljusare. Ett mera intensivt fågelkvitter hörs. Förra året kom tranan hit 19 mars och jag hörde duvornas kuttrande några dagar senare. De brukar vara väldigt punktliga. Få se hur det blir i år. I morse när jag lyssnade på programmet med Morgan berättade Viveka Lärn att det är hanen som städar boet och möblerar innan honan kommer och lägger ägg. Det visste jag inte.

Vi får hoppas att det blir en bra vår på alla sätt och vis. Kram från Bloggtanten Inger

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards