Alla inlägg den 25 juni 2017

Av inger Nilsson - 25 juni 2017 17:10

I onsdags hade jag mina kollegor här hemma. Vi var nio stycken Birgitta, Helen, Harriet, Marianne, Viola, Ann-Christin, Solvej och Lena och jag Inger. Jag tycker det är jätteroligt att träffas. Vi hade knytis så det blev en härlig buffe, mycket gott. Vi pratade minnen, sjöng lite och skrattade mycket. Vi gick också en promenad till Lövvreten. Vi träffas igen till ett glöggparty.

Midsommarafton åkte jag, Björn, Maria, Marias dotter Irina med sin pojkvänn Pedro och hans mamma och pappa till Taxinge slott och åt lite godsaker. Elisabeth, Per, Linus, Mikaela, Jocke och Jasse flög  på bröllop till Baltimore. Det var Pers kusin som gifte sig. Ingela och Anton åkte till Korsika. Så nu är jag marsvinsvakt och ser till att deras växter får vatten. De här dagarna har varit lindriga för det har kommit mycket regn. På midsommaraftons kväll grillade Björn oxfile. Det var gott och roligt med ett trevligt sällskap. På midsommardagen bjöd jag Marias gäster på middag. De var alla från Kuba och mycket rara personer

Jag kom att tänka på en midsommardans 1946 på Jerikos loge i Huddinge. Min tvillingsyster Sylvie och jag tyckte vi var så fina. Vår mammma Märta hade sytt våra klänninga i gult beckeböljatyg. New looken hade kommit så klänningarna gick till vaden. Nya sandaletter hade vi med remmar som man knöt upp på benen. Logdans förr var med några som spelade dragspel. Det var lite annorlunda. Men visst hade man mycket kul förr.

En trevlig fortsättning på sommaren önskar jag alla.

Kram från Bloggtanten Inger

LITE POESI

BLIV EN LITEN STRÅLE PÅ VÅR MÖRKA JORD.

HÄLSA DEN DU MÖTER MED ETT VÄNLIGT ORD.  


Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards