Alla inlägg den 17 februari 2014

Av inger Nilsson - 17 februari 2014 16:34

Idag har syrran och jag tagit en långpromenad. Småfåglarna kvittrade i buskarna och korparna flög runt med sina speciella läten. Jag sitter och tittar ut när jag bloggar. Björkarna är alldeles röda i topparna när solen 

håller på att gå ner.

Idag har jag tagit in mina blommor från pumphuset. Där har det varit plus fem grader men alldeles  mörkt. Blommorna behöver verkligen komma ut i ljuset nu. Jag har haft fuchsior, pelagonior och afrikansk lilja där.

I nästa vecka ska Ingela och jag frossa i fröer på Plantagen. Jag ser verkligen fram emot att få sätta de

första fröerna.

Jag hittade ett litet meddelande från en förälder när jag jobbade som lärare på Skeppsta skola. Där står

det skrivet så här. Tack för igår. Det är ett sant nöje att se dig arbeta och höra hur du tänker.

Att involvera 6-orna i lågstadieklasserna och låta dom hjälpa till, har vi föräldrar efterlyst i  flera år.

Ett underbart, konkret och bra exempel på hur man motverkar mobbing.Det ökar förståelse och

dessutom hjälper de dig och du dom. Tack igen. Du är en lärare vi drömt om!!!.Detta var 1998.

Sådana här papper gör att man tänker tillbaka på lärartiden med glädje.

I TID OCH RUM OCH VAR SEKUND FINNS ALLTID NÅGON ATT GE ETT LEENDE!

Kram från bloggtanten INGER

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards