Alla inlägg den 17 november 2013

Av inger Nilsson - 17 november 2013 17:02

Veckan som varit har gått i krattningens tecken. I helgen har jag roat mig en del. I fredags var jag på Intiman och såg de 39 stegen. Den var verkligen kul. Peter Dalle och de andra skådespelarna var jättebra. Härligt att få skratta hela föreställningen. På lördagen var det matlagning som gällde. Jag bjöd mina nära och kära på middag. Idag söndag var syrran och jag på Heron City och tittade på filmen om Monica Zetterlund. Det var en fin film .

Jag har fått lite kul uttryck av äldre personer i min närhet. Jag tänker delge er några stycken.

"Man känner sej som tvättad om huvet" När besvärligheter har klarats av.

"Är du rysk va"!   "  Samma som är du inte riktigt klok.

"Har du sett mej flyga" Kommentar till osannolikheten att kunna flyga, före flygåldern.

"Var eveli gnist" Alltsammans

"Skaru ha en snyting och ett glas att blö` i "

"Själv sket ihjäl sig på Tälje dynghög".

"Bry dej inte sa stampanders" Om man brydde sig för mycket.

Fortsättning följer. Hej från bloggtanten 79 år en tid till. 

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards