Direktlänk till inlägg 31 juli 2020

Födelsedagsfirande ute i det fria

Av inger Nilsson - 31 juli 2020 11:52

Det har kommit mycket regn så nu tycker jag det räcker för ett tag. Blommorna ser ut som de har fått lite för blött.  Rudbeckian börjar att blomma nu. Det är den äldsta sorten jag har. Brevid står floxen och doftar ljuvligt. Riddarsporrarna har blommat ut. Snart står stormhatten i full blom. Den har min mormor planterat på 30-talet på Lövvreten. Så mina blåduvor som mormor kallade den kommer därifrån. Det är en konstig tid vi lever i tycker jag. Jag har det ju väldigt bra med min syster Sylvie och mina barn nära. Att kunna gå ut och njuta i trädgården är ju en stor förmån också. Vintern blir nog svårare när vi inte kan träffas ute så mycket.

Det har varit trevligt med många födelsedagar i sommar. Det är flera barn och barnbarn som fyller då. De har varit soligt väder så vi har kunnat sitta ute på avstånd. Det får ställas ut många småbord och stolar så att alla får en säker plats. Vi har haft sång och musik och limedans. Snart fyller mitt yngsta barnbarn Linus 18 år så honom ska vi förstås fira. Han tar körkort nu och har skaffat sig bil. Han är jätteduktig på att köra. Han har ju haft A-traktor några år.

Min syster Sylvies två flickor Berit och Helene har haft corona fast varit lindrigt sjuka. Så det gör ju allt lite lättare, Fast de får ju ändå vara försiktiga. Jag tycker spmmaren flyger iväg, tiden går så fort.

En fortsatt trivsam sommar önskar jag er. Kram från Bloggtanten

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards