Alla inlägg den 23 juni 2019

Av inger Nilsson - 23 juni 2019 16:39

Nu är grönskan allra finast tycker jag. Allt växer så det knakar. Jag tar min morgonpromenad runt i trädgården och det är alltid något nytt som kommit till. Det är sköna dagar omkr. 20-25 grader och sol. Det är sådana dagar jag tycker är behagligast.

På midsommarafton var vi vid Skottvångsgruva. Där är det ett trevligt midsommarfirande. Majstången kläs och reses.

Alla dansar både barn, unga och gamla- Två spelemän spelar och håller i dansen- Det är skojigt att dansa lite. Där kan man också få något gott att äta och dricka.

På kvällen hade vi knytis uppe hos Elisabeths. De har byggt om den gamla ladan så fint och där finns det plats för alla. I tjugofem år var vi här hos mig på Täppan på alla helger. Det blir ju mycket god mat när det är så många som lagar och en matlåda kunde jag ta med mig hem. Vi sjunger alltid sommarsånger tillsammans. Ingela hade gjort en god sommartårta med jordgubbar. En trevlig och rolig kväll var det.

På midsommardagen hade jag ett kaffekalas med min tvillingsyster Sylvie och hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn. Sylvies barnbarnsbarn är ett år i augusti. De heter Clara och Olivia och är riktiga charmtroll. Olivias bror Albin var också med en rolig och gullig liten kille snart tre år. Alltid roligt att träffas.

Ett av mina barnbarn Vilhelm hade tre trevliga kompisar hos sig på Lövvreten. Det var Iris som är från Taiwan och hennes sambo Cliff och kompisen Jonatan. De bjöd mig på middag på midsommardagens kväll. Så snällt av dom.De hade lagat så mycket god mat.Till förrätt fick vi en tomatröra med lök, chili och kryddad med koriander. Det var mycket gott med majschips till. Sen blev det grillad lax och entrecot med sallad till. De hade också gjort en hemgjord paj med blåbär. Tild den var det glass och chokladsås, Jättegott. Roligt att sitta och prata med ungdomar. De blev prat om Taiwan och jobb. Killarna där är programmerare. Där hade jag mycket att hämta upp. Vi kom in på hur det var när jag växte upp. Så annorlunda. Det har hänt en del sen jag föddes 1934. En mycket trevlig kväll blev det.

En fortsatt trevlig sommar önskar jag er alla, Bloggtanten 85 år.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards