Alla inlägg den 5 april 2019

Av inger Nilsson - 5 april 2019 12:38

I  måndags när jag var ute i ett av mina uthus bröt jag handleden på höger arm. När jag skulle gå ut snavade jag på tröskeln och ramlade utför trappan. Jag fick ett jack i pannan och det blödde kraftigt. Jag såg på handleden att den var deformerad. Björn var som tur hemma och skjutsade mig till akuten på Södertälje sjukhus. På röntgen såg de att strålbenet var av och de sydde tre stygn i pannan. På sjukhuset frågade de om jag hade svimmat. Nej, sa jag men jag sa några väl valda ord och grät en skvätt. Jag ska på återbesök på måndag på röntgen och då ska dom se om det behövs en operation eller ej. Personalen var underbara. De tog så väl hand om mig. I dag känner jag mig ganska bra. Att bara kunna använda vänsterhanden är verkligen en utmaning. Jag har fått hitta på massor med knep. Att skära går inte. För att dela på apelsiner och grape till min morgonjuice har jag lagt ut en våt disktrasa som motstånd. Sen sticker jag kniven rätt igenom apelsinen och då orkar jag att skära itu med vänster hand. Bre mackan kan jag inte. Jag smälter Bregott och doppar brödet i. Det här var några tips. Jag har många fler.

Nu ska jag gå ut i solen en stund och sätta påskliljor.

Vänsterbloggaren 85 år önskar er en fin april.

   


  

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards