Direktlänk till inlägg 18 mars 2019

Lite fest och vardag

Av inger Nilsson - 18 mars 2019 10:50

Några mulna dagar har det varit med regn och snöslask precis som våren ska vara. Jag har hört duvans läte och kuttrande och jag tror att tranan har kommit också. Jag skriver upp för varje år när duvan och tranan kommit och det är precis på dagen när jag tittar i almanackan. Jag har varit ute och klippt ner lavendel och känt den ljuvliga doften. Jag har krattat mycket men nu har det fått vara en tid för allt snöslask. Jag längtar verkligen till att kunna få börja med att iordningställa trädgården.

Jag har varit på flera trevliga kalas. Maria bjöd oss på kubansk lunch. Det är gott med maträtter som man inte äter så ofta. Några födelsedagskalas har det blivit. Jag tycker det är roligt att träffa så många av min tvillingsysters barn och barnbarn. Hon har dessutom fått fyra barnbarnsbarn.

I lördags var jag på Cirkus och såg Anders Janssons show Radikal optimist. Det var det roligaste jag varit med om på länge. Alla skrattade oavbrutet i en och en halv timme. Det ska ju vara bra att skratta mycket så jag fick mig en dos. Jag rekommenderar föreställningen och jag slulle gärna se om den. Nu ska jag gå ut och fixa lite med min kompost och bära in ved.

Skratta mycket och ha det bra . Kram från bloggtanten 85 år



 
 
ingrid

ingrid

18 mars 2019 20:32

Hej,ja duvorna kuttrar i trädgården ,och äter gärna solrosfrön som
småfåglarna sprätter ner ifrån fågelbordet.Visst längtar vi efter våren nu,det har varit en mycket regnig vecka,kommit ungefär 75 mm regn sedan förra måndagen.Tranorna har jag inte hört eller sett ännu.
Önskar dig en fortsatt fin Mars månad.
Mvh:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

inger Nilsson

26 mars 2019 11:24

Hej Ingrid!
Härligt att våren närmar sig allt mer. Tranorna flög över här i morse. De är underbara fåglar att titta på.De glidflyger när de landar precis som en flygmaskin.
Vårhälsningar från Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards