Direktlänk till inlägg 7 mars 2019

Förlovning

Av inger Nilsson - 7 mars 2019 12:00

 I morse  regnade de och var  så halt på vår vägsträcka så dom som skulle till jobbet fick snigelköra. Den är fyra km. Idag sandar dom så det blir bättre på hemvägen.

  Sedan är det ytterligare cirka en mil till Nykvarn. Där är det en asfaltsväg så där går det oftast bättre att åka.  Vi har ingen annan kommunikation än våra bilar på sträckan till Nykvarn. Jag kör som tur bil fortfarande. Under de 35 år jag jobbade  som lärare på Frejaskolan i Gnesta  åkte jag en icke allmän väg så på vintern var det ibland svårt att komma fram. Där plogades det sällan. Jag hade alltid extra varma kläder med mig ifall jag skulle fastna i snön på vägen. Det var ju ingen annan trafik på vägen än en och anna vedbil. Det hände några gånger att jag fick promenera hem igen. Vår rektor på skolan hade varit hemma hos mig så han visste om vilken besvärlig jobbar

väg jag hade. Så när det var någon annan på skolan som ringde och sa att de inte kunde åka för att det var mycket snö kollade vår rektor om jag var på plats. Var jag det, så sa han du får försöka komma Inger är ju på plats. 

    

     I går hade jag onsdagsklubben. Vi är fyra , barn och min syster. Vi bjuder på mat varannan vecka. Det är trevligt. Som förrätt gjorde jag en varm vårsmörgås. När jag var gift med min första man åt vi alltid det på vår förlovningsdag den femte mars.Jag påminde om att det var 66 år sedan vi förlovade oss.   Nu till smörgåsen. Jag blandar mosade ägg med smör, ansjovis, dijongsenap och mycket dill och brer det på brödskivor som jag gratinerar i ugnen, jättegoda smörgåsar blir.

 Hej från Bloggtanten Inger

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards