Alla inlägg den 28 januari 2019

Av inger Nilsson - 28 januari 2019 13:12

 

Av inger Nilsson - 28 januari 2019 12:33

I förra veckan kom det mycket snö och idag ha det kommit en hel del. Så det blir mycket snöskotttning. Min son Björn är också bussig och tar fram sin fyrhjuling med plog till och hjälper mig. Det går åt mycket ved så jag hämtar in flera kassar per dag. Jag har en gammal barnvagnsinsats som jag kör vedkassarna i. Är det halt så tar jag sparken. Jag kallar februari för kråkvinter. Då kommer många kråkor och spanar i trädtopparna efter en bra boplats.. Då tycker jag att man kan känna att våren är i antågande. Jag har firat min 85-års dag med många trevligheter. På facebook samlade jag in pengar till barncancerfonden. Jag har också blivit uppvaktad av gamla kollegor från Frejaskolan. Själv kan jag inte fatta att jag blivit så gammal men jag ser det på almanackan. Min tvillingsyster och jag föddes på Pro Patria i Stockholm. Namnet betyder För Fosterlandet. Vi vägde inte så mycket. Så mamma berättade att det var lite kritiskt för min syster Sylvie. Vi fick stanna en tid på sjukhuset. Det gick ju bra. Vi har växt upp och haft mycket roligt tillsammans och det har vi än idag. Vi pratas vid eller går ut och går tillsammans varje dag. Vi bor nära varandra här på landet. Det är en lycka att ha en syster att kunna diskutera allt med.


Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards