Alla inlägg den 5 januari 2019

Av inger Nilsson - 5 januari 2019 16:11

Jag firade nyårsafton med min tvillingsyster Sylvie och hennes dotter Helene. Vi var hos Elisabeth, Per och Linus. Vi åt god mat. Jag hade köpt färsk hummer för jag tycker det är så gott och hör nyårsafton till. Ett litet fyrverkeri hade vi också som lyste upp nyårsnatten.Vi pratade lite om det gamla året och filmade lite om vad vi önskade inför 2019.  Jag önskade att allt skulle bli bra för mina nära och kära och att jag får vara frisk och kry. Det kan man ju inte vara säker på. Jag fyller ju 85 år i januari. 

Tll julklapp fick jag bl.a en flaska 4711 ECHT KÖLNISCH WASSER ( vatten från Köln) av min dotter Ingela. Hon beställde en flaska på nätet. Det var lite nostalgi i detta då jag kom ihåg doften från när jag var liten.Det visade sig att tillverkningen var alltjämt igång och att det fanns många dofter att välja på.Vi kom att prata om olika parfymer. Jag kom ihåg att min mormor och mamma bara använde EAU DE COLOGNE och inget smink alls. På 40-talet kom min morfars syster Elsa och hälsade på från Amerika. Då tyckte vi att hon var väldigt tjusig med puder och läppstift och en parfymdoft som ingen kände igen. Dessutom var hon klädd i rosa hatt och kappa. Elsa fick som 18 åring sätta sig på amerikabåten då hon var gravid. Det måste ha varit skrämmande. Som tur var så kom hennes pojkvän efter. De gifte sig och startade en plastfabrik. Så dom fick det bra där. 

Jag önskar er allt bra inför det nya året 2019. Kram från bloggtanten Inger snart 85 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards