Alla inlägg den 16 november 2018

Av inger Nilsson - 16 november 2018 14:57

Idag har en blek novembersol visat sig. Då blev jag väldigt glad för på sista tiden har det varit grått, disigt och regnigt. Men det har varit och är ett milt väder, omkr. 10 plusgrader. På dagarna är det krattning och åter krattning. Det går bra att kratta för löven är fuktiga så de blåser inte omkring.

Jag har varit och inhandlat lite snygga kläder en kjol i sammet med olika blå toner, en ljusblå blus med krås i halsen och en snygg svart kavaj. Jag måste vara lite snygg för min dotter Elisabeth ska disputera i Uppsala den 14 december. Elisabeth blir doktor i,"Recognizing Disability and Ability in Young Autistic Children." Jag är så stolt och glad över henne. Hon har lagt ner många arbetstimmar för detta och att hon nu är framme vid målet är beundransvärt tycker jag. På kvällen blir det fest.

Jag tänker på mina inköp av kläder nu och skillnaden på när jag var nygift och barnen små. Jag känner ännu den känslan från förr av  att då kunna få lite nya kläder. Till jul köpte jag blus ,kjol och nylonstrumpor. Att på julafton känna glädjen av att ha på sig någott nytt. Det kändes härligt. Mina flickor Ingela och Elisabeth fick förstås också nya klänningar och min pojke Björn skjorta och byxor. Den känslan har jag inte idag när jag kan köpa lite nytt då och då. Men på den tiden var det lite skralt med ekonomin.

Jag ser fram emot att snart kunna ta fram adventsljus och börja pyssla lite. Det behövs tycker jag i dessa mörka tider.

Mina tolvtassar och jag önskar er en "ljus november"

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards