Direktlänk till inlägg 16 juli 2018

För varmt och lite trevligt som hänt.

Av inger Nilsson - 16 juli 2018 10:05

Idag ska det bli över 30 grader varmt. Usch. det blir inte mycket gjort. Jag går ner tll vår fina badsjö och badar och sitter i skuggan. Jag såg ett tips att man ska hänga upp blöta lakan i fönstren så det har jag gjort. Jag har tre stora fönster i köket och där blir det eftermiddagssol. Testa måste man.

Jag har varit på lite trevligheter också. Min syster dotter Sussie fyllde 60 år. Hon har ett litet fint radhus i Skogås med en liten trädgård. Ett glatt kalas.

Jag har träffat mina gamla kollegor från Frejaskolan. Vi var hos Marianne som hade litet fint hus vid Klämmingens strand. Det är alltid roligt att höra hur alla har det och prata lite gamla skolminnen förstås.

Jag har varit på Öster Malma. Det är jägarnas kursgård. Det ligger åt Nyköpingshållet. Min syster Sylvie och jag var där med några vänner. De har alltid god mat med många rätter. Det ligger också väldigt fint vid en liten sjö.

I lördags var jag med mina barn och Björns sambo Maria på Skottvångs gruva och lyssnade på Åsa Jinder. Vi sjöng också allsång. Det var en mysig kväll med Åsa Jinders musik. Hon berättade olika minnen från sin karriär. Jag tycker nyckelharpan är ett fint instrument med en härlig klang. De tände kolmilan på kvällen . Det regnade lite där så de fick tända den. Det var fint med musiken och lite rökdoft från kolmilan.

Min trädgård ser inte rolig ut efter all torka. Dessutom har jag fått besök av både rådjur och harar. Dom är finsmakare och äter gärna alla blomknoppar. Det är faktiskt första sommaren som jag haft besök. Nu får jag planera om min trädgård till nästa sommar. Rosorna får jag hägna in. Jag har många växter som djuren inte gillar så jag får saätta fler utav dessa. Min lavendel blommar så fint nu. Det är ett säkert kort att sätta. Jag tycker att det inte går att få för många, En ljuvlig doft sprider sig och de lockar till sig många fjärilar. Jag räknade till 40 st. häromdagen.

Jag hoppas på lite regn och svalare väder. Kram från Inger 


 
 
ingrid

ingrid

25 juli 2018 13:36

Hej,i värmen.Nu räcker det.Fruktansvärt i naturen.
Jag har också Lavendel i trädgården,så många fjärilar o humlor.
Brukar spara den torkade och lägga i linneskåpet i små tygpåsar.
Min mamma har jag lärt mig av.Det var alltid en fröjd att öppna mammas
linneskåp,allt var manglat,och krusade band på örngotten.Tror inte att
någon lägger ner så mycket tid på detta i dagens samhälle.
Ha nu en fortsatt fin sommar.Nu väntar vi på mycket regn.
Mvh:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

inger Nilsson

30 juli 2018 08:24

Hej!
Roligt att du hörde av dig. Nu tycker jag också att vi fått nog av värme och torka. Det är oroligt för alla bönder med skörd och djur. Jag känner mig sysslolös att inte kunna få jobba i trädgården. Min syster och jag ligger vid sjön och badar men vi har nästan fått nog av detta. Här åskade det i går och det ska fortsätta idag. Det är inte så kul.
Hej från Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards