Alla inlägg den 23 maj 2018

Av inger Nilsson - 23 maj 2018 11:37

Vilka varma sommardagar vi haft i maj. Min tvillingsyster Sylvie och jag har varit och badat. Vi har nära till sjön. Det har varit behaglig temperatur i vattnet. Det är otroligt att kunna bada så tidigt på våren. Jag jobbar i trädgården på morgnarna, sen blir det för varmt. Jag har en önskan om regn snart. Det är alldeles för torrt i backen. Allting blommar över så fort. Jag har en ljuvlig doft av syren och kaprifol när jag går ut på morgonen. Jag tar alltid en runda först kring huset innan jag gör något annat.

I lördags var det bowling med barn och barnbarn i Strängnäs. Barnbarnen får bowling med buffe´ i julklapp. Det var roligt för alla kunde vara med. De serverar så jättegod och rikligt med mat är det.Ungdomarna kunde äta så mycket de orkade. Alla är så glada och har verkligen kul och roligt och de kan träffa sina kusiner.

DEN FÖRSTA SOMMARVINDEN. NU DEN KOMMIT HAR, DEN FÖRSTA SOMMARVINDEN. ÖVER ÄNGARNA DEN FAR, SMEKER ALLA DE SMÅ BLOMMORNA OM KINDEN, ÖVER VÅGORNA DEN DRAR.

Ord: Stina Nyström ur Sångboken NU SKA VI SJUNGA  Pris 4 kr. 25 öre utgiven på 40-talet

Sommarhälsningar från Inger Bloggtanten 84 år


Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards