Alla inlägg den 24 februari 2018

Av inger Nilsson - 24 februari 2018 14:00

Lite kalla men soliga dagar. På nätterna tio till femtongrader kallt. Solen värmer redan så det är behagligt på dagarna. Jag tar sjöpromenaden varje dag. Där är en skarp uppförsbacke så pulsen stiger. Det är ju bra.

Nu är ett nytt golv lagt i trädgårdsboden. Tack till mina barn och svärsonen Per som fixade det. Jag har kastat en del och sen sorterat på hyllorna. Glas för sig. Jag har många gamla flaskor och konserveringsburkar. Mjölkflaskor har jag också kvar av glas både både bruna och vita. På några hyllor blev det gjutjärnspannor och våffeljärn. Våffeljärnet sätter man ner i vedspisen. Innekrukor av många slag har jag också på några hyllor. Jag har mycket prydnader att sätta ut i trädgården också som fick plats. Det känns verkligen härligt nu när detta är klart. Sen får jag sätta igång med min andra bodar.Under städningens gång har jag också planerat lite till min trädgård. I trädgården har jag satt ut en stor våg som mormor och morfar vägde säckar på med potatis. På den ska jag sätta krukor med blommor i. Vi hade många potatisland på sommarstället när tvillingsyrran och jag växte upp. Vi fick vara med och plocka upp en occh annan potatis. Till den här vågen finns det många vikter bl.a 10 kilos vikter.

Kramar till er i väntan på våren från Bloggtanten Inger 84 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards