Alla inlägg den 19 december 2017

Av inger Nilsson - 19 december 2017 16:26

I söndags var jag , barn och barnbarn på julkonsert i Skärholmens kyrka. Min dotter Elisabeth och hennes man Per  sjunger i kören. Det var mycket fin musik och olika framträdande. Många barn i olika åldrar från 6 år och uppåt medverkade. Jag tycker det är roligt och fint med alla barnen som sjunger ensamma eller tillsammans med de vuxna. Det minner mig om alla julavslutningar jag har haft på Frejaskolan i Gnesta. I kören är det många barn från  Etiopien som sjunger. Skärholmens kyrka har fadderbarn i Addis Abbeba. Dit gick kollekten. Allt var otroligt stämningsfullt

Julbaket är avklarat. Jag har bakat vörtlimpor, lantbröd. Småkakor har det också blivit torplyckor som är bakade med lite grovt rågmjöl och smältande ögonblick med lite majsenamjöl i. En härlig fruktkaka blev det också. Den gillar jag skarpt. Idag har jag bakat saffransbröd. De blev inte så tokiga heller.  

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards