Alla inlägg den 5 november 2017

Av inger Nilsson - 5 november 2017 17:22

I fredags var min syster och jag till S:t Botvids kyrkogård i Huddinge. Vi besökte olika gravar. Där ligger vår mamma, mormor, morfar och morbror Sven i en grav. Min syster har också sin man där och jag min man, svärmor och svärfar.Det var stämningsfullt på kyrkogården och roligt att göra lite fint på gravarna.

I lördags var jag och mina döttrar Ingela och Elisabeth och barnbarnet Anton på Dillnäs kyrkogård där min sambo Bosse ligger. Cyklamen och ljungen var väldigt fin fortfarande.Vi la dit en krans och det blev vackert. Jag passar också på att lägga en blomma på Kalle på Skirens grav. Kalle var en farbror som jag känt sen barn.Dillnäs kyrka är en mycket vacker landsortskyrka mitt I sörmland. Den ligger högt med utsikt över fält och sjöar. På kvällen samlades familjen ute vid Lövvreten. Vi tände eldar och hade lite roliga tävlingar. Sedan hade vi knytis med  mycket god mat.

I dag söndag har jag varit ute och satt tulpanlökar och klippt ner lite visset. Jag har haft hjälp av Ingela och mitt barnbarn Linus med att sopa tak och rensa hängrännor. Det är första året jag inte varit uppe på taken. Jag har blivit lite rädd för att gå upp. Åldern börjar väl att ta ut sin rätt. Bra då att ha många hjälpredor

Linus är mitt yngsta barnbarn. Han har fyllt femton år och tagit körkort på moped. Idag har jag tagit en bild på honom.

Försök att fortfarande ha det fint i höstrusket KRAMAR från Inger Bloggtanten

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards