Alla inlägg den 18 maj 2017

Av inger Nilsson - 18 maj 2017 15:54

De sista veckorna har jag farit runt bland mina hus och städat, tvättat fönster och gardiner. Det är jobbigt men det känns härligt när det är klart. Roligt att kunna fixa allt som hör trädgården till nu. Jag har planterat lavendel och nejlikor i en rundel och lite buskar. Jag tycker det är kul att ha olika namn i trädgården. Platsen ska heta lavendellunden.  Igår på onsdagsklubben var det min tur att bjuda på mat. Jag hade bakat matbröd som vi åt med brieost. Jag wokade många sorters grönsaker och champinjoner. Det blir en fin smak med lite olja, soya och balsamico och strimlat kött till. Jag gjorde också en god sås till med riven ingefära. Till efterrätt gjorde jag en jordgubbspaj som toppades med riven vit choklad och kokos. Vi som är med i onsdagsklubben är min dotter Ingela och hennes son Anton, min son Björn och min tvillingsyster Sylvie. Vi bor vid Lövvreten. Den här veckan har jag hört göken. Jag blir jätteglad när mitt sista vårtecken har kommit. De andra är tranan, duvan och lommen. 

Här kommer lite poesi MÅTTE I DIN LEVNADSSOPPA GLÄDJENS KLIMPAR ALLTID HOPPA

Jag önskar alla en härlig sommar Bloggtanten Inger  

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards