Direktlänk till inlägg 3 maj 2017

Härligt med sol och värme

Av inger Nilsson - 3 maj 2017 16:20

Maj är den månad jag njuter mest, av allt som gror och spirar och värmen har äntligen kommit. Jag har dragit ris och krattat min stora tomt (4600 kvm) så jag tycker att det duger.Jag har hunnit med lite kul också. Jag och min syster Sylvie och en väninna har varit på Estrad i Södertälje och lyssnat på Lill Lindfors. Oh, så bra hon var. Vi fick skratta mycket när hon berättade lite om sin karriär. Hon sjöng många roliga bitar och även finstämd musik. En härlig, rolig och proffsig orkester hade hon med sig. Det var en trevlig kväll med mat på en indisk restaurang.

Födelsedags  kalas hos Jobsarna. Elisabeths man Per fyllde år. God lunch fick vi och kaffe med väldigt goda tårtor.

Valborgsfirande i Nykvarn på Herrgården med barn och resp. Vi har varit där ett antal år. Det är många som sluter upp. 

Kaffe drack vi på Herrgården. Sedan spelar orkestrarna musik. Det är trevligt med ungdomsorkestern där det är flera tjejer som har blåsinstrument. Alla sjunger också vårsånger. Det tycker jag hör till Valborgsmässoafton.Lite godis och lottstånd fanns också. Brasan var byggd på en flotte i dammen. Kvällen avslutades med ett jättefint fyrverkeri.

Idag har jag förberett mig inför att sotaren kommer i morgon. Mattor och en massa pryttlar måste plockas undan. Det blir mycket sot som yr omkring . Ja har två kaminer och en spis. I morgon blir det att torka sot för hela slanten. DET FÅR VÄL GÅ

Glad vår önskar bloggtanten Inger 83 år och förstås mina tolvtassar

Jag har börjat sätta ut lite grejor i trädgården bl.a den här lilla figuren

 


 
 
ingrid

ingrid

4 maj 2017 20:47

Hej,oh så trevligt att lyssna till Lill Lindfors,en mycket folkkär människa.Har alltid tyckt om henne också.Skönt med våren nu,äntligen värme.Önskar dig fina vårdagar .
Mvh:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

inger Nilsson

6 maj 2017 13:10

Hej Ingrid!
Tack för kommentaren. Idag har jag varit på Plantagen och köpt lavendel. Jag ska sätta plantorna i en rundel. Vi har frost fortfarande om nätterna så jag väntar lite med att sätta ut. Jag köpte också olika nävor. Tänk vad många olika sorter det finns.
Ha det bra Inger

 
ingrid

ingrid

14 maj 2017 14:35

Hej Inger.Jag brukar klippa ner min Lavendel i April månad.Men tyvärr den ser inte bra ut.Möjligtvis att det varit för kallt.Jag låter den vara så länge kanske den kommer när vi nu fått lite mer värme.
Ha en fortsatt fin dag.
Mvh:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

inger Nilsson

17 maj 2017 15:26

Hej!
Idag har vi sexton grader varmt.Det har verkligen varit kallt väder och frost varje natt. Nu hoppas jag på att blommor och buskar ska slå ut. Jag har bakat matbröd för ikväll ska jag laga mat till onsdagsklubben. Vi turas om vi som bor här. Min dotter Ingela och hennes son Anton, min son Björn och min tvillingsyster.
kram från Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards