Alla inlägg den 20 mars 2017

Av inger Nilsson - 20 mars 2017 12:09

Det har varit många dagar med solsken. Då blir det att jobba ute. Då trivs jag och tycker det är kul. Jag tar det lite lugnt och vilar på min gamla träsoffa ute. Jag ska väl inte skryta men jag tycker att jag är ganska duktig för min ålder, 83 år. Trots vädret idag har jag varit ute och krattat i en och en halvtimme. Vi har fällt ganska många träd så nu är det risdragning för hela slanten och det blir jobb många dagar framöver. Dessemellan får man göra det andra trädgårdsjobbet att klippa vissna blommor och ansa lite buskar och klippa lavendel. Jag har också gödslat med hönsgödsel.

Många krokus har tittat upp och en del blommar i gult och blått. Jag gläder mig mycket åt att gå och titta och det händer mycket varje dag. Jag kunde inte motstå att köpaa en kruka med små penseer som jag ställde på min gamla stol. Vintergäcken lyser som små gula solar i rabaatten.

Vårkramar till er från Inger  

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards