Alla inlägg under augusti 2016

Av inger Nilsson - 1 augusti 2016 10:17

Det började förra söndagen med att Ingela min dotter fyllde år. Hon gillar att baka så vi fick sju sorters kakor, bullar och tårtor. Hon bjöd också på sallad och hembakat bröd.

måndag

Det var plus 30 grader. Mina barn hade önskat att jag skulle laga kålpudding och bjuda dom på. Hett, hett i köket. Jag hade satt min fläkt bakom ryggen så det svalkade lite.

tisdag

Jag och min tvillingsyster Sylvie åkte och hälsade på en väninna , Siv som fyllde år.

onsdag

Då hade min systers dotter Sylvie ordnat disco på kvällen och bjöd på lite gott tilltugg. Härligt att få röra på sig till musik. Träningen var avklarad för dagen.

torsdag

Då åkte jag med min dotter Elisabeth, Per, Linus och Mikaela till Karlstad för att titta på Lars Lerins utställning på Grundsand. Jag tycker väldigt mycket om honom och hans konst.

fredag

Då kom Elisabeth en väninna till min syster och mig på besök.

lördag 

En resa till Älvkarleby tillsammans med min dotter Ingela och barnbarnet Anton. Vi sov över på vandrarhemmet på Laxön. På kvällen var det pubafton med mycket musik. Ett kul rockband spelade. Vi promenerade runt Laxön och tittade på fallen och den stora älvfåran. Vi besökte också Rullsand en härlig badplats vid havet. Älvkarleby har verkligen en omväxlande natur. Det var en nostalgitripp för mig min sambo var därifrån.

söndag

På hemvägen gjorde vi ett stopp i Uppsala och fikade. Vi besökte också Ulva Kvarn och stannade i Strängnäs och åt den berömda Slagsta glassen.

Den här veckan blir det städning och trädgårdsjobb

I mina senare bloggar ska jag berätta lite mer om resorna.

Hej från Bloggtanten Inger

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards