Alla inlägg den 26 maj 2016

Av inger Nilsson - 26 maj 2016 11:30

Efter några härliga sommardagar har det nu blivit kallt. Det är plus tio grader, mulet och lite regn. Hoppas att det regnar lite mer för det är så väldigt torrt i marken. Fruktträden blommar intensivt i år. Förra året hade jag en blomma på fruktträdet i år är trädet översållat med blommor. Jag har hört och sett humlor och bin. Det bådar gott om att få en bra äppelskörd. Jag gör äppelmos. Det är gott till mycket.

Hägg och syren slog ungefär ut samtidigt så affärsidkarna för länge sen hade inte så mycket ledigt. Min mormor Cecilia sa att det i Stockholm satt skyltar på en del affärsdörrar att det var stängt mellan hägg och syren. Nu håller kaprifolen att slå ut. Hägg och syren doftar ljuvligt men jag tror att kaprifolen tar priset.

Här kommer sången om kaprifolen som finns i Majas alfabetssånger. Text Lena Andersson och musik Kerstin Andeby. Jag älskar Majas sånger och jag lärde mina barn i skolan alfabetet efter sångerna.

NÄR DAGEN TAGIT SLUT OCH NÄR KVÄLLEN ÄR BLÅ, NÄR JAG HAR BORSTAT TÄNDERNA OCH NATTSKJORTAN ÄR PÅ, DÅ GÅR JAG TILL MITT GRÖNA HÖRN, DÄR JAG HAR STÄLLT EN STOL OCH SITTER DÄR EN STUND OCH SNUSAR DOFT AV KAPRIFOL, OCH SITTER DÄR EN STUND OCH SNUSAR KAPRIFOL.

VARMA VÅRKRAMAR FRÅN BLOGGTANTEN INGER 82 ÅR

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards