Alla inlägg den 17 maj 2016

Av inger Nilsson - 17 maj 2016 15:59

Pingsten har varit en kall och gråmulen historia. Då har jag passat på att gräva i backen och kluvit ved. Ingela och jag har varit på Plantagen och köpt lite växter. Jag köpte  växter till Lavendellunden. Två stycken astillbe en vit och en med en rödrosa färg- Jag planterade dom i mitt stenparti. De blev väldigt fina med sin fjäderliknande blommor. Där satte jag också perenna plantor som trivs i solen. Orientvallmon med sina orange blommor, en blodfingerört med röda blommor och en vadderot med blå blommor. Jag blev så trött på mina två rhododendron . Jag tror inte att de trivdes på den plats jag hade planterat dom. Från början hade jag tänkt att sätta dom i skogen vid min infart. Nu planterade jag dom där och hoppas att de ska trivas. Jag köpte också ett paradisträd och satte där rhododendron stod. Kryddor blev också köpta förstås och en del fröer. Jag har sått spenat som nu har kommit upp. Det är gott att äta som sallad. Göken gal och häggen doftar. Det är en fin tid nu. Jag hoppas att få äpplen i år. Trädet är fullt av blommor. Förra året blev det inga äpplen. Blåbär blir det nog också mycket av i år. Buskarna är fulla av blom.

Vårhälsningar till er från Bloggtanten Inger

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards