Alla inlägg den 22 mars 2016

Av inger Nilsson - 22 mars 2016 11:11

Idag är det en grå dag både när det gäller väder och det som händer i Bryssel. Det är hemskt med alla terrordåd ute i världen och flyktingsituationen. Så många människor som lider idag. Mina tankar går ofta till detta. Därför är det viktigt att glädjas åt vardagen med trädgård, fågelsång och grönska. I går kväll hade vi vägmöte hos mig. Vi sköter en vägsträcka på ung. 4,5 km. Alla har olika andelstal som vi betalar efter. Jag bor längst bort så jag betalar nästan 5000; kronor. Jag har varit ordförande i föreningen i 30 år så nu får det räcka. Vi träffas hos mig. Jag bakar lite gott och håller i mötet. Vi brukar vara ett femtontal personer. Det är svårt att få några att ställa upp. När det kommer nya inflyttningar så klagar dom på att vägen är så dålig. Då informerar jag dom att inte åka så fort och att vi inte har obegränsat med pengar. Jag brukar skoja om att kan vi kan bidraga med 50.000 kr. var så kan vi asfaltera. Lite elakt säger jag att så här är många vägar ute på landet så  kolla innan du flyttar hit. Jag har åkt på dessa vägar i hela mitt liv, så det är inte mycket att klaga på. Jag berättar hur vägen var förr. När jag var liten gick det inte att köra ända fram utan vi fick gå  fem kilometer.

Jag hoppas på lite glada nyheter framöver.

Kram från Inger Bloggtanten 82 år 

VAD ÄR DET SOM DÖLJER SIG. ETT ÄKTA HAT.ELLER BARA EN ENSAM MÄNNISKAS LÄNGTAN EFTER ATT ÄNTLIGEN BLI SEDD. OKÄND FÖRF.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards