Alla inlägg under januari 2016

Av inger Nilsson - 2 januari 2016 17:04

 

Av inger Nilsson - 1 januari 2016 14:43

 Lite snö utanför fönstret, men ganska milt. Gör lite nyår inne,  tar bort mina tomtar, lilla lysande byn och alla röda ljus. Jag vill ha det lite mera vitt till nyår. Ljusslingorna, stjärnorna och ljusstakarna får vara kvar till trettonhelgen. Jag tycker det är härligt med nyår och lite att se fram emot( alla vårlökar jag satt). Men det bästa med januari är att dagen blir lite ljusare.

Nyårsafton firade jag och min tvillingsyster Sylvie hos Elisabeth, Per och Linus i den fina ladan som snart är ett jättefint och stort hus. Jag förberedde några humrar(inget nyår utan dessa läckra skaldjur). Jag gjorde en topping med smör, ströbröd, rivet citronskal, vitlök och lite kryddor. Sedan gratinerar man humrarna i hög värme. Det blir jättegott. Detta hade jag med mig. När jag kom in i deras matsal stod det ett långbord som var dukat med vita dukar och servietter.

Ljusen var tända och de vita tallrikarna med en undertallrik i gul mässing var en fröjd för ögat att se. Sylvie och jag hade också köpt en bukett med vita blommor och rosor. Det gjorde dukningen fulländad.

Menyn var, förrätt: hummer

                 varmrätt: fläskytterfile, potatisgratäng, marinerade stekta tomater och gröna bönor. 

                 efterrätt: glass, frukt och världens godaste kolasås som Elisaberth gör.

                 Tll detta mycket god dricka och bubbel vid tolvslaget. Det var en mycket trevlig kväll som avslutades med fyrverkeri. Ingela och Anton var i Köpenhamn och firade. Björn var med sin stora kärlek Maria och firade någonstans.

Detta har Bloggtanten 81 år skrivit ner. Vad jag önskar mig för 2016 är att få vara frisk och kry och kunna med glädje stiga upp varje morgon till mina tolvtassars mjau.

Nyårskramar från Inger




Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards