Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Idag har jag hängt tvätt ute och haft glöggparty ute i syrenbersån.

Av inger Nilsson - 20 december 2015 17:15

 Ja, man undrar just vilken årstid det är när det går att kratta, hänga tvätt ute och dricka glögg i bersån. Solen har också tittat fram och det är 10 grader varmt. Julbaket är i full gång. Jag har bakat småkakor, saffranskaka och mjuk pepparkaka. I en tidning såg jag ett recept på småkakor som hette Torplyckor. Det var några dl. grovt rågmjöl i dom. De blev jättegoda. Jag har också bakat vörtbröd efter ett recept som stod i tidningen land. Gott, gott, blev det.        

Det finaste med julen tycker jag är att få vara med nära och kära. Det är så otroligt sorgsamt för många människor idag som inte har tak över huvud eller tillräckligt med mat och inte har anhöriga nära sig. Vi har haft tur som blivit födda i Sverige och har mat och tak över huvudet. 

  Det gäller att tänka till och inte gnälla.

Julkramar från bloggtanten 81 år och tolvtassarna Lakrits, Saffran och vanilj

 
 
Alvis

Alvis

21 december 2015 22:03

Hej! VIlken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.
Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

inger Nilsson

22 december 2015 15:55

Kul att du tycker om Bloggtantens skrivande! Det är roligt att få en kommentar av en så ung tjej. Vi kan väl höras efter helgerna.
Julkramar
Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards