Alla inlägg den 14 oktober 2015

Av inger Nilsson - 14 oktober 2015 15:19

I lördags var jag och min dotter Ingela och hälsade på gamla barndomskamrater till Bosse som var min sambo i över trettio år. Han har varit borta i tio år nu men saknaden kommer ofta. Han var en skojfrisk person och vi hade mycket roligt ihop. Det var trevligt att träffa Jan och Birgitta. De har ju så många minnen av Bosse. Många historier och skratt blev det. Vi tittade i gamla album också. Där fanns det många kul bilder. Vi fick också  mycket gott att äta. Det var lax med tillbehör och en delikat äppelpaj. Bosse var ju en duktig fotograf och det var ju också hans yrke. Han tog många fina bilder på mina barn och barnbarn och olika naturupplevelser. Jag har satt in alla bilder i album. Det har jag gjort i många år. När jag fick mitt första barnbarn började jag att ta bilder och har hållit på sen dess. Han är nu tjugosex år. Jag har sex barnbarn och två bonusbarnbarn så det blir många album att sätta in i , åtta stycken plus mitt eget. Det blir att ganska ofta sortera ett antal bilder till varje album ungefär 350 åt gången. Det uppskattas av mina barnbarn. När de kommer tar de fram sitt album och tittar. När det är fullt får de ta hem.

I tisdag var jag och min tvillingsyster Sylvie på Lyran, Ja, det låter lustigt, men det är ett trevligt matställe i Bredäng nära Stockholm.  Där mötte vi upp mammas gamla kusiner Lilly och Bengt, Vi träffar dom ganska ofta och det är trevligt.  Båda i nittioårsåldern men jättepigga. Då är det roligt att prata om gamla föräldrar och morföräldrar och andra bekanta. Då är vi nere i slutet av 18-hundratalet. Många minnen och frågor har man till varandra. En del frågor får man svar på men inte på långt när alla.

Du som har gamla släktingar passa på att fråga om olika saker sen är det försent. Min tvillingsyrra och jag säger ofta varför frågade vi inte vår mamma Märta om mycket mer.

Kram från Inger

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards