Alla inlägg den 3 april 2015

Av inger Nilsson - 3 april 2015 16:17

Vi har hållit vägmöte hos mig i Samfällighetsföreningen. Vi har en vägsträcka på ung. fyra och en halv kilometer som vi måste underhålla. Vi får lite vägbidrag men det mesta får vi betala själva,vi som bor utefter vägsträckan. Alla har ett andelstal utifrån var man bor utmed vägen. Hur mycket vi ska betala för varje andel bestämmer vi på mötet. Det blir ganska kostsamt. Jag betalar fyratusenkronor. Vägens fortsättning till Nykvarn betalar vi också en del på. Jag har varit ordf. i tjugofem år. Från början var jag också kassör och sekreterare. Vi har trevligt på våra möten pch jag bakar lite gott och vi dricker kaffe. Det är uppskattat.

Inför påsk har jag bakat matbröd, äppelkakor och gjort Torplyckor. Torplyckor är en jättegod småkaka som är enkel att göra.

Här får ni receptet

3 dl. vetemjöl

1 1/2 dl grovt rågmjöl

200 g. smör

11/2 dl socker

1 tsk vaniljsocker

Rulla fingertjocka längder och skär i bitar.

Platta ut bitarna med en gaffel när du lagt dom på plåten.

Grädda i 160 grader i femton minuter eller tills de blir lite bruna.

Vi ska vara hos Elisabeths familj i deras fina lada som dom inreder till ett fint hus och äta lunch och grilla på Påskafton. Det blir barn, barnbarn och några vänner. Vi ska också vara ute och ha "KUCKELIKU". Jag berättar mer om det i nästa blogg.

GLAD PÅSK TILL ER ALLA önskar BLOGGTANTEN 81 år.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards