Alla inlägg den 27 mars 2015

Av inger Nilsson - 27 mars 2015 16:08

Jag har varit på några trevliga födelsedagsfester med god mat och  många skratt.  Andra dagar är det vanliga sysslor vedhämtning, aska ur kaminer ge tolvtassarna mat. Jag åker och handlar i Nykvarn. Det är tov kilometer dit. Jag brukar veckohandla. Nu har jag planterat ut påskliljor på lite olika ställen. I morse var min tvillingsyster Sylvie med mig till Bosses  grav  och planterade. Han ligger begravd på Dillnäs kyrkogård. Dillnäs kyrka är en gammal kyrka som ligger vackert högt upp med en vida utsikt över åkrar och ängar. Em bit bort finns också en sjö som tittar fram.

I går var min syster och jag på en begravning. Det var en gammal vän till oss sen länge tillbaka. Det var en högtidlig cermoni med musik och mycket blommor. Efteråt samlades vi för lite förtäring. Jag tycker det är viktigt att samlas för att prata lite med varandra och minnas. Det är tur att livets innehåll är lite olika med både glädje och sorg. Nu ska jag upp till syrran och äta en god middag.

LIVET ÄR DET SOM HÄNDER MEDAN DU GÖR UPP ANDRA PLANER. John Lennon

Ha det bra kramar från Inger Bloggtanten

Titta på bilden av Lakrits. Hon sitter på en trädlåda i solen och luktar på de små videkissarna från min hängsälg.

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards