Alla inlägg den 6 mars 2015

Av inger Nilsson - 6 mars 2015 12:12

Idag har jag fixat på min blomsterveranda. Det är ett roligt jobb. Jag har tagit in mina fem fuchsior som har stått kallt. Jag har dom i stora gamla plåthinkar som jag hittat lite här och var. Det är snyggt att plantera i gamla byttor. Mina pelargoner har också fått flytta dit. Jag har blandat upp lite med blommande krokus och pärlhyacinter. Sen har jag en liten blå Anemone Blanda Blue med små söta blå blommor som liknar blåsippor. Det är ju också en släkting till blåsippan. Den heter ju på latin Anemone nemorosa. Sen har jag en lökväxt med små vita blommor som kommer som en hyacintknopp och slår sen ut i klasar. På skylten står det Ornithogalum. Jag måste söka på Google för att se vad det var för blomma. Det är en liten dubbel Lilliaceae. Jättesöt! Mina penseplantor artar sig också. Pense är det franska ordet för tanke.

Jag har också varit ute och kikat i rabatterna. Där blommar Vintergäck och en del lökar har kommit upp.

Jag har satt på lite värme  på verandan så tvillingsyrran och jag kan ta en liten vårdrink där ikväll.

Våren gör mig glad med alla härliga blomster.

Ta vara på allt fint som kommer på VÅREN.

Kramar från Bloggtanten 81 år

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards