Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Dripp, dropp

Av inger Nilsson - 11 februari 2015 15:37

Det har varit sol och dagsmeja några dagar. Det är härligt när det droppar från taken och fåglarna vaknar till liv. När jag jobbade i skolan och jag skulle lära barnen fågelläten så sa jag att talgoxen låter på ett bestämt sätt. Om du lyssnar kan du uppfatta fågelkvittret som SITTER DU´,SITTER DU.´ Nu gläds jag åt att våren är på väg. Mycket snö är det som ska bort förstås. Jag har ett tak som jag måste upp och skotta på. Jag får nog hjälp av mina barnbarn.

Jag har varit med min tvillingsyster till Södra Djurkliniken. Hennes katt Cattla hade fått urinvägsinfektion. Där var de väldigt bussiga och omhändertagande. Hon ska äta penicillinpasta i sju dagar. Så vi hjälps åt att hålla henne och öppna munnen. Det går bra när man är två som hjälps åt. Det kostar en slant men vad gör man inte för sina djur som man älskar.

Jag har ju tre katter som är sju år och hållit sig friska hittills så jag får säga Peppar, Peppar ta´i trä. 

Vi katter på Täppan, Lakrits, Saffran och Vanilj har lärt oss mycket under våra sju år Vi har en kattlucka att gå ut och in i. Vi använder den mest på nätterna och när matte inte är hemma. På dagarna får matte lov att öppna dörren när vi sitter där och jamar.Vi tycker det är lättare att komma ut då. Vi slipper att "taffla" med våra nosar så mycket så  vi får upp luckan. Vi känner igen våra namn när matte ropar och hennes billjud. Vi är lite reserverade för folk vi inte träffar så ofta. Är det någon kändis som kommer ligger vi lugnt kvar på våra platser annars rusar vi ut. Vi förstår också när matte säger LÄGG DEJ NER. Så fort matte går förbi oss så pratar vi. Då vill vi att matte ska kela med oss. Vi blir också lite besvärade av när hon läser morgontidningen. Då går vi upp och lägger oss på den, Vi måste också ha en macka när matte har sitt morgonfika. Vi slickar förstås bara av smöret. Jag, Saffran hoppar alltid upp på kylskåpet på morgonen när jag vill ha min fiskfrukost och äter där. Jag har lite dåligt bordsskick. Jag tar maten med tassen och slickar sen på den. En gång hade matte gjort köttfärsröra och ställt bunken på en bänk. Då passade jag på med tassen och började att äta. Det tyckte matte såg kul ut så hon tog fram kameran.  Vanilj har alltid sin frukost på bordet och Lakrits äter på byrån. Som ni hör har vi fått våra små egenheter under åren. Kramar från tolvtassarna och matte bloggtanten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards