Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Tremissar berättar mera

Av inger Nilsson - 3 februari 2015 15:46

Som jag sa i förra bloggen så brås jag,Vanilj, på min mamma Honsan. Jag är spräcklig som hon var brun, beige och vit men med mycket ljusare färger. Teckningen kallas för sköldpadda. Mamma Honsan blev 21 år gammal. Hon fick oss när hon var sjutton år 2007. Ibland ligger jag och sover hos min matte men jag vill inte ha sällskap av mina syskon. När matte läser tidning då hoppar jag upp och lägger mig på den för då vill jag ha lite kel. Jag är också matglad som brorsan men jag håller min figur smärt. Saffran är tokig i kokt fisk men jag äter gärna annan mat. Det tycker min matte är bra för fisk är så dyrt säger hon. På sommaren springer jag ofta upp till stugorna vid sjön. Mattes tvillingsyrra bor där och har en katt som heter Kattla. Jag tycker det är kul att träffa henne så jag sitter där och jamar högljutt. Där uppe är det också en bra jaktmark gott om byten möss och sork. Syrran och brorsan håller sig mest hemma. Nu på vintern vill jag inte gå dit upp.Det är så besvärligt att gå i den djupa snön.

Jag Saffran tycker om att tampas med mina syskon. Det blir nog lite för hårda tag ibland för Vanilj morrar åt mig. Lakrits ger gärna mig en omgång. Jag har begär på kokt fisk. På morgnarna när matte stigit upp hoppar jag upp på kylskåpet och sitter där och skriker tills matte har öppnat kylskåpsdörren och jag har fått upp min tallrik med fisk. Jag äter också en macka med smör på när matte fikar på morgonen. Men bara då. Jag sover nästan varje natt hos min matte. Då vill jag ligga som en sjal runt henne hals. Det kan inte bli så länge för matte kan inte sova så bra då. Hon puttar hon ner mig till fotändan efter ett tag. Det gillar jag inte så jag försöker några gånger till med samma resultat. 

Jag Lakrits ligger gärna inne om dagarna men syrran och brorsan ligger mycket på vinden. Till vinden har vi en stege att kliva upp på. När matte går förbi mig så "pratar" jag med henne och rullar runt. Då måste hon stanna upp och kela med mig. Min matte är ju ganska gammal så hon brukar ta sig en stödknopp. Jag vet ungefär tiden. Då hoppar jag upp på köksbordet och jamar. Då lyfter matte upp mig och vi går och sussar en stund. När matte går ut så vill jag också det. På sommaren sitter jag ute och väntar tills hon kommer tillbaka hem.

Matte säger att i en annan blogg ska hon berätta hur kloka vi är och vilket sällskap hon har av oss.

Många tasskramar från oss tremissar.

 
 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

4 februari 2015 14:42

Så roligt att ni har börjat jama själva i bloggen, precis som vi! Och precis som vi har ni också olika personligheter. Vi är också olika men vi är ju inte syskon, så kanske ni ändå är lite mer lika varandra än vad vi är :-)
Tänk att er mamma var hela 17 år när hon fick er, starkt jobbat, måste vi jama <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

inger Nilsson

10 mars 2015 20:28

Hej Gunilla, Simba och Tasse!
Kul att höra från er. Vilka gulliga och duktiga kissar du har. Vilka fantastiska hopp fyrtassarna kan göra. Jag tror jag läste att katter kan hoppa upp mer än tre meter och ner sju meter. Här blommar vintergäcken och tranorna har kommit med sina fantastiska läten.
Kram från tolvtassarna och Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av inger Nilsson - 13 december 2021 15:06

Det är grått och disigt och nollgrader- I december har det också varit en mycket kall period med minus 15 grader.Jag har julpntat lite med ljusstakar, tomtar och dukar m.m. Jag bakar kokostoppar. Jag ska ge mina barn och barnbarn-i varsin påse . Jag ...

Av inger Nilsson - 17 november 2021 15:51

Nu är det verkligen gråa och mörka dagar. Klockan är 16.00 och det är svart ute. Det duggregnar så det har bara blivit vedhämtning och fika hos min tvillingsyster. Vi ses och hörs varje dag. I dessa pandemitider är det verkligen roligt att ha en syst...

Av inger Nilsson - 18 oktober 2021 11:47

Mycket är att tänka på till hösten, plocka in en massa prylar jag alltid ställer uti trädgården- Jag har också klippt buskar , rensat och tagit bort en massa visset. Jag har haft tre gulliga katter sen dom föddes, Vanilj, Lakrits och Saffran i fjor...

Av inger Nilsson - 19 september 2021 15:21

Den 4 september fiskar vi kräftor. Det får killarna ordna. Först träffas vi vid sjöstugan och bryggan och grillar lite gott. Det var kyligt på kvällen så jag klädde på mig mycket kläder. Per och Björn vittjar burarna två gånger på natten. Det blev in...

Av inger Nilsson - 25 augusti 2021 12:47

Idag fyller min son Björn 67 år och mitt barnbarn 33 år. De blev hundra år ihop. Vi hade kalas hos Björn i lördags på hans veranda. Ingela hade hittat på lite kul med några små presenter. Hon grattade från kungen och Silvia. Björn hade lagat maten . ...

Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards