Alla inlägg den 12 januari 2015

Av inger Nilsson - 12 januari 2015 17:00

Nu har vi  fått snö så det räcker. Jag har varit ute och skottat snö. Min son Björn har en fyrhjuling med plog på så han kör bort det mesta. Det finns förstås många ställen där man måste skotta för hand. Det går bra tycker jag. Nu kan jag ju inte fixa något i trädgården så då får jag motion genom snöskottningen. Jag har också befriat mina buskar från snö. Det kan bli för tungt så grenarna knäcks.

Jag har också bakat matbröd och tårtbottnar till mitt födelsedagskalas.Det är roligt att bjuda till kalas , baka och laga mat. Jag ska göra en tårta med jordgubbar och jordgubbsmousse och en med apelsin och chokladmousse.

Jag har tagit fram min spark för det kan bli jättehalt utanför mitt hus. Den är bra att ta sig ut till vedboden med för att hämta ved. Ett minne med sparkåkning är när tvillingsyrran och jag bodde i Snättringe. Det var i slutet på 40-talet.  Nära oss fanns en väldigt brant backe. Vi var ett gäng som satte ihop sparkarna till ett sparktåg  Oj, det gick ruskigt fort nerför backen ut på vägen. Det var ju knappt någon trafik där. Vi gjorde också gupp i backen och hoppade med skidor. Någon hjälm fanns ju inte då att ta på. Jag minns inte att någon gjorde sig illa. 

Idag har ju ungdomar så mycket annat att klå sig på så det finns inte mycket tid för att vara ute och ha kul i snön.

Snöhälsningar från Bloggtanten 81 år på lördag.









Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards