Alla inlägg den 1 januari 2015

Av inger Nilsson - 1 januari 2015 14:12

 

Av inger Nilsson - 1 januari 2015 11:08

Nyårsafton började med en promenad i skogen med tvillingsyrran . Det var milt och nästan som en vårdag. Det hördes inte många fågelläten utom korpen. Jag vet inte någon annan fågel än korpen som har så många olika läten. De ropar på varandra och flyger oftast två och två. Under hela skogspromenaden skymtar vi vår fina insjö med ett så fint vatten att man kan dricka det. Solen skymtar fram ibland och jag tar fram kameran och försöker få en fin bild.

Väl hemkommen börjar jag fixa med mitt bidrag till en härlig nyårsfest. Hummer förstås! Ingen nyårsafton utan hummer. Jag delar på åtta humrar och gör ett örtsmör för att på kvällningen gratinera.

Nyårsfirandet hölls på Lövis 3 hos min dotter Elisabeth med man och barn i deras stora och fina lada de håller på att inreda. Det blev en trevlig nyårskväll med god mat och musik. Mitt yngsta barnbarn håller på med tecno och house musik. Vi fick höra lite på hans komponerande. Jätteduktig kille. Vi tittade också på grevinnan och betjänten. 

Den har man ju sett en massa gånger men man skrattar alltid mycket åt den ändå. Vid tolvslaget skålade vi för 

GOTT NYTT ÅR och skickade upp några ljuslyktor och raketer.

Här kommer några tänkvärda ord om ljus och mörker:

LJUS OCH SKUGGA FÖLJAS ALLTID ÅT

DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MINA VÄGAR. Bibeln

DEN SKA HA STARK VILJA SOM SKA FÅ SOLEN ATT STÅ STILL.

SKUGGAN ÄR ETT SVAGT VÄSEN MEN INTE ENS SOLEN KAN JAGA BORT DEN.

MÅNGA FALLER HELLRE UTFÖR TRAPPAN ÄN TAR ETT LJUS I HANDEN.

LJUSET TAR NOG FAN KÅL PÅ MÖRKRET EN VACKER DAG.

VARDE LJUS, SA SKRÄDDAREN OCH SLOG UPP RULLGARDINEN PÅ MORGONEN.

LJUS OCH SKUGGA FÖLJAS ALLTID ÅT.

VI FÅR INNERLIGT HOPPAS ATT LJUSET FÅR FINNAS LITE MER I DENNA VÄRLD

NYÅRSKRAMAR FRÅN BLOGGTANTEN iNGER 


Senaste inläggen

Presentation


mina intressen är mina 3 katter, trädgården och skolfrågor

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards